Allah (c.c.) - Ansiklopedik bilgi
Allah (c.c.)

1. (özel, isim) Kâinatta var olan her şeyi yaratan, koruyan, tek ve yüce varlık, Tanrı
Allah (c.c.) - Ayet mealleri
Bakara (Sığır) Suresi 8. ayet:
İnsanlardan öyleleri vardır ki: "Biz Allah a ve ahiret gününe iman ettik" derler; oysa inanmış değillerdir.

İhlas (Özgüleme) Suresi 2. ayet:
Allah, Samed dir (her şey O na muhtaçtır, daimdir, hiç bir şeye ihtiyacı olmayandır).

Tin (İncir) Suresi 8. ayet:
Allah hükmedenlerin hakimi değil midir? 

Buruc (Burçlar) Suresi 20. ayet:
Allah ise, onları arkalarından sarıp-kuşatmıştır.

İnşikak (Yarılma) Suresi 23. ayet:
Oysa Allah, onların içlerinde sakladıklarını daha iyi bilendir.

Tekvir (Dolama) Suresi 29. ayet:
Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.

Nuh Suresi 17. ayet:
"Allah, sizi yerden bir bitki (gibi) bitirdi."

Nuh Suresi 19. ayet:
"Allah, yeri sizin için bir yaygı kıldı."

Talak (Boşanma) Suresi 12. ayet:
Allah, yedi göğü ve yerden de onların benzerini yarattı. Emir, bunların arasında durmadan iner; sizin gerçekten Allah ın her şeye güç yetirdiğini ve gerçekten Allah ın ilmiyle her şeyi kuşattığını bilmeniz, öğrenmeniz için.

Tegabun (Aldanış) Suresi 11. ayet:
Allah ın izni olmaksızın hiç bir musibet (hiç kimseye) isabet etmez. Kim Allah a iman ederse, onun kalbini hidayete yöneltir. Allah, her şeyi bilendir.

Allah (c.c.) - Kitap Tanıtım
Allah´a İnanıyorum / İman Serisi - 1

Osman Oral
MUŞTU YAYINLARI

İmanın şartlarını konu alan seride İslamî temel kaynaklar ve yaşanmış hadiseler dikkate alınarak hazırlanan altı kitabı sunuyoruz. Seride dil ve anlatım olarak ilköğretim ikinci kademe ve lise seviyesini esas alındı. İmanın şartlarını öğrenmek isteyen genç, yetişkin herkesin istifade etmesi temennisiyle okurlarımızın beğenisine sunuyoruz.

Allah Resulü buyurdular:
- Üç özellik vardır ki bunlar kimde varsa, o kimse imanın tadını duyar: Allah ve Resulünü, bu ikisi dışında kalan her şeyden daha çok sevmek. Bir kulu, sadece Allah rızası için sevmek. Allah, imansızlıktan kurtarıp İslâm´ı nasip ettikten sonra tekrar inançsızlığa düşmekten, ateşe atılmaktan korktuğu gibi korkmak!
Allah (c.c.) - Kitap Tanıtım
Allah´ı Bildiren Bilmeceler

Cüneyd Suavi
UĞURBÖCEĞİ YAYINLARI

Merhaba arkadaşlar! Eminim ki bilmece seversiniz.
Cevabını bilsek de bilmesek de, hepimiz bilmeceden hoşlanırız Zaten bir şey öğrenmenin en kısa ve en eğlenceli yollarından birisi de, bilmeceler değil mi?Fakat bu kitapta benden, "Yeraltında sakallı dede", "Çarşıdan aldım bir tane, eve geldim bin tane" gibi, çok bilinen bilmeceleri beklemeyin. "Peki! Bunlar nasıl bilmeceler?" derseniz, söyleyeyim sizlere: Bunlar Allah´ı tanıtan, bize Allah´ı bildiren harika bilmeceler. Her şeyden ve herkesten çok bilmemiz gereken Allah´ı bildiren bilmeceler... 
Allah (c.c.) - Muhtelif yazılar
Allah (c.c.) ne ile meşgul?

Allah (c.c.) a inanmayan bir "Dehri" Rumeli den gelip yaptığı münazarada hepsini yendi. 
Yalnız İmam-ı Azamın hocası Hammad kalmıştı. 
Hammad ise yenilirsem dine zarar gelir, bu fesat dünyaya yayılır diye korkuyordu.
İmam-ı Azam ise henüz çocuk idi.
Üstadı ile toplantının yapılacağı camiye gittiler.
Daha çocuk olan imam inkarcı Dehrinin karşısına çıktı.
Dehri konuşmağa başladı:
- Var olan şeyin, başlangıcı ve sonu olmamak olur mu?
- Sayıları bilir misin?
- Elbette bilirim.
- Birden önce hangi sayı vardır?
- Birden önce birşey yoktur.
- Mecazi (bir) sayısından önce bir şey olmayınca, hakiki bir olandan önce nasıl bir şey olabilir?
Dehri bu cevap karşısında şaşırdı şöyle bir soru sordu:
- Her şeyin bir ciheti bulunur. Dediğin hakiki birin yüzü hangi taraftadır?
Mumu yakınca ışığı hangi tarafta görünür?
Her taraftan görünür?
- Mecazi olan bir ışığın hali böyle olunca, ebedi olup, eni boyu olmayan göklerin ve yerlerin nuru olanın hali nasıl olur?
Dehri yeni bir soru sordu:
- Her var olanın muhakkak bir yeri vardır.
Hakiki var dediğinin yeri neresidir?
Ebu Hanife biraz süt getirdikten sonra şu soruyu sordu:
- Bu sütte yağ var mıdır?
- Vardır.
- Yağ bu sütün neresindedir?
- Hiç bir yerine mahsus değildir.
- Yok olan bir varlığın hali böyle olursa, göklerin ve yerlerin yaratıcısı daimi ve ebedi olanın hali niçin böyle olmasın?
Dehri bir soru daha sordu:
- Şimdi o ne iş yapmakla meşguldür? 
- Sen bana bütün sorularını minberden sordun şimdi bir kerecikte sen oradan inip, benim yerime gel ben minbere çıkayım,sana oradan cevap vereyim.
Dehri minberden indi. Ebu Hanife çıkıp şöyle konuştu:
- Minberde senin gibi Allahuteala (c.c.) yı YARATIKLARA benzeten bir müşebbih olunca onu yere indirir, benim gibi Allahuteala (c.c.) yı her bakımdan bir ve tek bilen bir muvahhid olunca onu minbere yükseltir. 
Şimdi onun işi bu idi. 
Sonra sure-i Rahman ın 28-29.ayeti kerimelerini okudu. 
Bunun üzerine mel un Dehri söyleyecek söz bulamadı, yenildi ve kahroldu.

O halde Rabb’ınızın hangi nimetlerini yalanlarsınız? (28)
Göklerdeki ve yerdeki kimseler hep ondan ister. O, HER GÜN BİR İŞTEDİR (tecellidedir). (29)
Allah (c.c.) - Muhtelif yazılar
Acı ve kederin sebebi

Adamın biri her zaman yaptığı gibi saç ve sakal tıraşı için berbere gitti. 
Onunla ilgilenen berberle güzel bir sohbete başladılar. 
Değişik konular üzerinde konuştular. Birden Allah (c.c.)´la ilgili konu açıldı... 
Berber:
Ben senin söylediğin gibi Allah (c.c.)´ın varlığına inanmıyorum
Adam:
Peki neden böyle düşünüyorsun? 
Berber:
Bunu açıklamak çok kolay. Bunu görmek için dışarıya çıkmalısın. Lütfen bana söyler misin, eğer Allah (c.c.) olsaydı, bu kadar çok hasta insan olur muydu, terkedilmiş çocuklar olur muydu? Allah (c.c.) olsaydı, kimse acı çekmezdi. Allah (c.c.) olsaydı, bunların olmasına izin vereceğini sanmıyorum... 
Adam bir an durdu ve düşündü, ama gereksiz bir konuya girmek istemediği için cevap vermedi. Beraber işini bitirdikten sonra dışarı çıktı. 
Tam o anda caddede uzun saçlı bir adam gördü. 
Adam bu kadar dağınık göründüğüne göre tıraş olmayalı uzun süre geçmişti. Adam berber dükkanına geri geldi. 
Adam:
Biliyor musun ne var, bence berber diye bir şey yok. 
Berber:
Bu nasıl olabilir ki? Ben buradayım, berberim. 
Adam:
Hayır, yok. Çünkü olsaydı, caddede yürüyen saçlı ve sakallı adamlar olmazdı. 
Berber:
Hımmm... Berber diye bir şey var ama; onlar bana gelmiyorlarsa, ben ne yapabilirim ki? 
Adam:
Kesinlikle doğru! Püf noktası bu! Allah (c.c.) insanlar ona gitmiyorsa, o ne yapabilir ki? 
İşte dünyada bu kadar acı ve keder olmasının nedeni!

Allah (c.c.) - Muhtelif yazılar
Allah hep bizimle

Bir gün, bir adam ellerini açıp yalvardı:
- Allah’ım benimle konuş! dedi.
Tam o sırada bir çayırkuşu adamın bahçesinde en son şarkısını söylüyordu, ama adam çayırkuşuna kulak vermedi ve devam etti yakarmaya:
- Allah’ım benimle konuş!
Az sonra hava kapandı, gök gürültüsü ve şimşekle birlikte yağmur yağmaya başladı. Fakat adam dinlemedi, yakarmaya devam etti:
- Allah’ım! Seni görmeme izin ver!
O böyle yalvarırken, sağanak yağmur sona ermiş ve güneş bütün ihtişamıyla ışıklarını adamın evine kadar taşımaya başlamıştı. Fakat adam bu manzaraya aldırmadı bile. Her gün gördüğü bir şey değil miydi bu?
Yalvarmaya devam etti:
- Bana bir mucize göster Allah’ım!
O böyle yalvarırken, yakınlardaki evlerden birinden yeni doğmuş bir çocuğun ağlayışları geliyordu kulağına, ama adam bunu da farketmedi.
Üzüntüden ağladı adam:
- Allah’ım, cevap ver bana! Burada olduğunu bilmemi sağla.
O sıra, bir kelebek adamın koluna kondu ama adam öbür eliyle kelebeği iteleyip kovdu ve ağlamaya devam etti:
- Allah’ım neden bana cevap vermiyorsun?
Yazar: Ravindre K. Kamani 

Allah (c.c.) - Özlü sözler
  • If you want to talk to Allah (c.c.), perform Salah. If you want Allah (c.c.) to talk to you, read Quran.
  • Allah (c.c.) la konuşmak isterseniz namaz kılın. Allah (c.c.) ın sizinle konuşmasını isterseniz Kur an-ı Kerim i okuyun.
  • Allah (c.c.) herkesi biribiri için yaratmış ama kim kimin için belli değil — Mustafa Topaloğlu
  • Kişinin Allah (c.c.) a iman ve teslimiyeti ne kadar derinse, başka varlıklara karşı duyduğu alaka ve sorumluluk da o kadar içtendir.
  • Allah (c.c.) bize fazlıyla tecelli etsin, bizi fazlıyla korusun. Adliyle tecelli ederse yanarız. (Abdulhakim Arvasi)
  • Göz, Allahüteala (c.c.) nın kudret ve sanatını görmek içindir.  Eşin dostun ayıplarını ve haramları görmek için değildir. (Sadi Şirazi)
  • Güneş ile Dünya arasına ay girince Dünya karanlıkta kalır. Allah (c.c.) ile kul arasına dünya girince kul karanlıkta kalır.(Necip Fazıl Kısakürek) 
  • Allah (c.c.) ın gülü dikenli yarattığına hayret edeceğiniz yerde, dikenler arasında gül yarattığına hayret ediniz. 
  • Allah (c.c.) ın kelimeleri meşe yaprağı gibi sararıp düşmez; çam yaprağı gibi ilelebet yeşil kalır. - MOHAWK KABİLESİ
  • Allah (c.c.) her kuluna layığını verdi. / Tırtıl bir diş bulsa ormanı yerdi.  / Kediler haftada bir gün uçabilse / Dünyadaki serçelerin nesli biterdi.
Allah (c.c.) - Risale-i Nur Külliyatı
Sonra görüyor ki, bir Celîl-i Cemîl, şu mevcudâtın aynalarında kibriyâ ve kemâlini ve celâl ve cemâlini izhâr edip, nazar-ı dikkati celb ediyor. O da, ona mukabil, "Allahü ekber, Sübhânallah" deyip, mahviyet içinde, hayret ve muhabbetle secde eder.
Sonra görüyor ki, bir Ganî-i Mutlak, bir sehâvet-i mutlak içinde, nihayetsiz servetini, hazînelerini gösteriyor. O da, ona mukabil, tâzim ve senâ içinde kemâl-i iftikâr ile suâl eder ve ister.
Sonra görüyor ki, o Fâtır-ı Zülcelâl, yeryüzünü bir sergi hükmünde yapmış, bütün antika san´atlarını orada teşhir ediyor. O da, ona mukabil "Mâşaallah" diyerek takdir ile, "Bârekâllah" diyerek tahsin ile, "Sübhânallah" diyerek hayret ile, "Allahü ekber" diyerek istihsan ile mukabele eder.

Sözler | Yirmi Üçüncü Söz

"Hiç olmazsa ecnebî dinsizleri gibi yaşarız."
Cevaben dedim:
Ecnebi dinsizleri gibi de olamazsın. Çünkü onlar bir peygamberi inkâr etse, diğerlerine inanabilirler. Peygamberleri bilmese de, Allah´a inanabilir. Bunu da bilmezse, kemâlâta medar bazı seciyeleri bulunabilir. Fakat bir Müslüman, en âhir ve en büyük ve dini ve dâveti umumî olan âhirzaman Peygamberi Aleyhissalâtü Vesselâmı inkâr etse ve zincirinden çıksa, daha hiçbir peygamberi, hattâ Allah´ı kabul etmez. Çünkü bütün peygamberleri ve Allah´ı ve kemâlâtı onunla bilmiş. Onlar onsuz kalbinde kalmaz. Bunun içindir ki, eskiden beri her dinden İslâmiyete giriyorlar; ve hiçbir Müslüman, hakiki Yahudi veya Mecusi veya Nasranî olmaz. Belki dinsiz olur; seciyeleri bozulur, vatana, millete muzır bir hâlete girer. İspat ettim. O muannid ve mütemerrid şahsın daha tutunacak bir yeri kalmadı. Kayboldu, Cehenneme gitti.

Şualar | On Birinci Şuâ